CZYM SIĘ ZAJMUJEMY


EKSPRESOWA REGENERACJA

Posiadamy wiele turbosprężarek na stanie by zaoferować klientowi do wyboru turbosprężarkę na wymianę lub oczekiwanie na naprawę powierzonej turbosprężarki (najczęściej 1 dzień roboczy).

NAPRAWA KIEROWNIC SPALIN

(zmienna geometria również z elektronicznym sterownikiem) z komputerowym ustawieniem przepływu.

KOMPUTEROWA WYWAŻANIE WYSOKOOBROTOWE

Normy niedoważenia resztkowego są zaostrzone dwukrotnie w stosunku do norm dopuszczalnych zarówno przy prędkościach podkrytycznych jak i nadkrytycznych. Znacząco podnosi to żywotność łożysk głównych a co za tym idzie całej turbosprężarki.

REMONTY GENERALNE

REMONTY BIEŻĄCE

NA CZYM PRACUJEMY

Do wyważania turbosprężarek używamy wyważarki wysokoobrotowej do rdzeni turbosprężarek CMT 48 TWIN

Doważarka CMT 48 TWIN umożliwia wyważania wirników w łożyskach własnych zamontowanych w fabrycznych korpusach turbin. Wyważarka CMT 48 TWIN zbudowana jest w ten sposób, że w jednej obudowie są zabudowane dwie wyważarki: średnioobrotowa CMT 48 tr i wysokoobrotowa CMT 48 VSR. Dzięki takiemu rozwiązaniu w jednej maszynie osiągamy kompletne centrum służące do doważania turbin wysokoobrotowych oraz średniobrotowych turbin np. od ciężarówek.

Wyważarka CMT 48 tr charakteryzuje się bardzo dużą dokładnością pomiaru oraz dodatkowymi cechami m.in. możliwość sprawdzenia szczelności czy jakości pracy turbosprężarki. Część średnio-obrotowa służy przede wszystkim do wyważania dynamicznego w dwóch płaszczyznach wirników turbosprężarek.

Dla zapewnienia turbinie warunków pracy łożysk zbliżonych do tych, które panują w silniku spalinowym, utrzymywana jest nastawna, stała temperatura i ciśnienie oleju. Osiągane prędkości obrotowe mieszczą się w obrębie od 10.000 do 40.000 obr/min.

Część centrum, która wykorzystuje mechanikę wyważarki CMT 48 VSR stosuje się dla turbin wysoko-obrotowych. Wyważanie wirników turbin odbywa się w łożyskach własnych zamontowanych w fabrycznych korpusach turbin. Maszyna ta charakteryzująca się bardzo dużą dokładnością pomiaru. Ten typ wyważarki stosujemy wtedy, gdy chcemy sprawdzić, czy przy prędkościach obrotowych zbliżonych do znamionowych, wystąpią dodatkowe zjawiska dynamiczne na wirniku. Może to być na przykład odejście „zimnego" koła z osi wirowania np. na skutek ugięcia końcówki osi pod wpływem obciążenia momentem siły. Proces wyważania przebiega w jednej płaszczyźnie korekcyjnej, po stronie „zimnej", przy prędkości obrotowej do 280.000 obr/min.

NAPRAWA KIEROWNIC SPALIN

Kalibrację kierownicy spalin (zmiennej geometrii) przeprowadzamy na urządzeniach firmy VISCOM

Flowbench Basic firmy VISCOM służy do ustawiania zmiennej geometrii turbosprężarek. Czy spotkaliście się Państwo z problemem braku mocy lub późnym „włączaniem się” turbodoładowania? A może jednostka sterująca wprowadza silnik w tryb awaryjny (brak mocy, auto nie osiąga wyższych prędkości)? To właśnie może wynikać z błędnego ustawienia kierownicy spalin.

Naprawiając turbosprężarkę w firmie Turbo Sprint macie Państwo pewność, że naprawa została wykonana profesjonalnie a po naprawie turbosprężarka została sprawdzona pod względem szczelności, wyważenia i przepływu spalin na nowoczesnym i certyfikowanym sprzęcie.

VISCOM - Flowbench Basic w akcji